zondag 15 april 2012

Zomer in aantocht . . .

Op de stoffenbeurs  heb ik de laatste keer me tegoed gedaan aan heerlijk veel tricot stofjes.
Dat zou ik vorig jaar niet gekocht hebben "veel te eng om mee te werken".
Op naailes ben ik begonnen met het shirtje, nagetekend van haar lievelings-shirtje.
Hier en daar iets veranderd o.a. een ander mouwtje en een opening voor in plaats van op de rug.


Toen ik toch lekker bezig was heb ik ook nog een hemdje gemaakt, ook van tricot en een elastisch kantje.
Dus ik zou zeggen laat de zomer maar komen.


Oh nee. . . nu nog een jasje maken, zij was zo vriendelijk om een patroontje met mij te ruilen na het zien van haar geweldige jasje ging ik overstag om toch zelf te gaan proberen een jasje met VOERING te gaan maken, oeps, slik!
Samen met dochter ging ik stof kopen . . .  dat doe ik dus nooit meer, samen stof kopen!!!!
Mevrouw is 5 jaar en weet heel goed wat ze wil (en ik ook) ze koos een blauw/witte sterren stof welke te dun is voor de buitenzijde van het jasje.
Afijn dat komt dus aan de binnen zijde, toen nog de buiten zijde, geen blauw in de winkel te vinden wat ik graag wilde maar nu welke kleur dan wel?
Het is uiteindelijk geel geworden, geel met een blauwe binnen voering, niet echt mijn keus, maar afijn we gaan er aan beginnen. Wordt vervolgt!!!!

Verder heb ik ook nog patroontjes geruilt met haar, heerlijk wat een verwennerij.
Zie jij iets op deze blog een leuk patroontje, schroom dan niet om met te mailen.

12 opmerkingen:

  1. Amaai' die zijn mooi!En ja laat de zon maar komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi!! Hartstikke leuke stofjes! Zelf koop ik dat niet zo snel, maar als ik dan deze shirtjes zie, dan vind ik het toch erg leuk hoor!!
    Mijn vuurdoop met tricot moet nog plaats gaan vinden. De stofjes heb ik al wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt ik koop dat soort stofjes ook niet zo snel en als ik ze koop dan maar een halve meter omdat ik het eigenlijk te duur vindt.
    Succes met jouw tricot vuurdoop! ik zie hetgraag op jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! En dat hemdje is zo mooi afgewerkt! Ik heb het shortje ondertussen af. Nu nog eens wat tijd vinden om wat foto's te nemen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOH wat leuk en wat ben jij snel, ik ben heel benieuwd hoehet shortje is geworden.
    Ik zal het patroontje snel weer eens op mijn blog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed gelukt zeg, de printjes zijn ook zo leuk!
    De gutsen voor het stempelen kocht ik bij noeks.nl, hebben ze ook ander leuk materiaal, flockfolie bijvoorbeeld en de gummetjes zijn gewoon van de action, het is heel makkelijk én leuk om te doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Super leuk wat je van de bomenstof hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vrolijk, fleurig en fel zoals het deze zomer is. Leuke modellekes trouwens.
    Als ik een opmerking mag maken, oppassen voor je jas dat de buitenste gele stof niet doorschijnt als het gevoerd is met (donker)blauw-witte sterren voering.
    gr ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed dat je dat zegt Ria, ik zal een kijken of die doorschijnt, nog een paar dagen werken en dan vakantie en hopelijk tijd om hem te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Ik heb de appelboompjestricot ook, maar ik durfde er nog niet in knippen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, ha hoe herkenbaar met dit soort stofje moet ik altijd goed nadenken en wikken en wegen voor ik de schaar erin durf te zetten.

    Leuk Deborah, dat je reageerde, het moet als ontwerpster van de stof heel leuk zijn om te zien wat me met je product doen.
    De stof is super en erg mooi van kwaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend mooi zeg!!!
    Ik heb deze week ook met tricot gewerkt, maar mijn boordje lubbert dan altijd zo...:-(

    BeantwoordenVerwijderen